ID-nummer | 13127 |
Skibsnavn | BLENDA (I) |
Kend.bogstav. | NDHV |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA / LST |
BRT | 274,39 |
NRT | 189,03 |
DW | 100 + 19 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 7255 |
Byg.nr. | 0191 |
Byg.år | 1875 |
Værft | Göteborgs Mekaniska Verkstad. Bilbrev 1875-10-28. |
Byg.by | Göteborg |
Byg.land | Sverige |
Dimension | 131,4 x 19,7 x 9,4 fod (kend.) Maskinrum 21,0 fod. |
Maskine | Dampmaskine, 80 nHK, 250 iHK, fra 2 stk. 2-cyl. compoundmaskiner fra værftet. Dobbelt skrue. |
Teknik | Mat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, lodret stævn, rundt spejl. |
Person-info | - |
Reg.by | Frederikshavn |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | BLENDA (Sv.) |
Omdøbt til | BLENDA (No.) |
Rederi | B. til Varbergs Ångbåts A/B, som BLENDA (HMRQ). Solgt 1891-03-24 skødedato, til DFDS, København, hjs. FRH. uden næ. |
Rederi før - efter | Solgt 1905-02-20, skøde, og 1905-06-14 R. til direktør Anders J. Andersen / Levin & Sønner, Kbh., uden næ. Solgt 1905-10-19 R. til Thygo Sørensen & Th. Baarsrud, Oslo, uden næ. (MCPH). Solgt 1907-09-03 til Fredriksen & Co., Mandal, og næ. til REYKJAVIK. Forlist 1908-05-13 ved stranding på Skagarnæsøen, Island. Slået til vrag. |
Referencer | - |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.467. (Mir.) |
Tidligste år | 1875 |
Seneste år | 1908 |