ID-nummer | 13131 |
Skibsnavn | BOGØ |
Kend.bogstav. | NQGR |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 309 / 300 |
NRT | 118 / 81 |
DW | 274 + 28 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1116010 |
Byg.nr. | 0035 |
Byg.år | 1903 |
Værft | John Shearer & Sons. Afløb 1903-10-06. Afleveret 1903-10-23. |
Byg.by | Glasgow |
Byg.land | Skotland |
Dimension | 135,3 x 23,1 x 9,5 feet. Lgd.o.a. 140,9 feet. |
Maskine | Dampmaskine 60 nHK, 325 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra Muir & Houston, Glasgow. 1 kedel. |
Teknik | Fart 8,5 knob. 2 dæk, welldæk type med løftet agterdæk, 2 master, 2 luger. |
Person-info | Besætning 15 mand. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | BROOKSIDE (UK) |
Omdøbt til | KELTIC (UK) |
Rederi | B. til J. Shields, Belfast, som BROOKSIDE. Solgt 1907-06-05 R. til DFDS, København, og næ. til BOGØ. |
Rederi før - efter | Solgt 1923-04-17 R. til James Kell, Sunderland, og næ. til KELTIC. Solgt senere til Reedness Steam Ship Co., Goole, og næ. til REEDNESS. Solgt 1932 til W.J. Ireland, Goole. Solgt 1936 til Thorn Line, Liverpool, og næ. til REDTHORN. Forlist 1938-11-21. Sunket efter kollision med molen ved Portrush. Vraget hævet og oph. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.506. (Mir.) |
Tidligste år | 1903 |
Seneste år | 1938 |