Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQGR Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 309 / 300 NRT 118 / 81 DW 274 + 28 Klstr. -
BT - NT - IMO 1116010 Byg.nr. 0035
Byg.år 1903 Værft John Shearer & Sons. Afløb 1903-10-06. Afleveret 1903-10-23. Byg.by Glasgow Byg.land Skotland
Dimension 135,3 x 23,1 x 9,5 feet. Lgd.o.a. 140,9 feet. Maskine Dampmaskine 60 nHK, 325 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra Muir & Houston, Glasgow. 1 kedel.
TeknikFart 8,5 knob. 2 dæk, welldæk type med løftet agterdæk, 2 master, 2 luger.
Person-infoBesætning 15 mand.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra BROOKSIDE (UK) Omdøbt til KELTIC (UK)
Rederi B. til J. Shields, Belfast, som BROOKSIDE. Solgt 1907-06-05 R. til DFDS, København, og næ. til BOGØ. Rederi
før - efter
Solgt 1923-04-17 R. til James Kell, Sunderland, og næ. til KELTIC. Solgt senere til Reedness Steam Ship Co., Goole, og næ. til REEDNESS. Solgt 1932 til W.J. Ireland, Goole. Solgt 1936 til Thorn Line, Liverpool, og næ. til REDTHORN. Forlist 1938-11-21. Sunket efter kollision med molen ved Portrush. Vraget hævet og oph.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.506. (Mir.)
Tidligste år
 
1903 Seneste år
 
1938