Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSVP Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 575,59 / 573,30 / 580,35 NRT 350,55 DW 378 + 72 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609086 Byg.nr. 0190
Byg.år 1881 Værft Löbnitz & Co. Afløb 1881-08-06. Afleveret 1881-09-06. Bilbrev 1881-09-06. Byg.by Renfrew Byg.land Skotland
Dimension 179,8 x 22,3 x 12,7 fod (kend.) Maskinrum 32,3 fod. Maskine Dampmaskine, 85 nHK, 400 iHK fra 2 stk. dobbelt compoundmaskiner fra værftet.
TeknikFart 9,5 knob. Mat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, lodret stævn, rundt spejl, 34 pax på 1.kl. 14 pax på 2.kl. og 300 pax på dæk.
Person-infoKaptajn J.H.C. Møller og yderligere seks kaptajner nævnt i Rosendahl-2.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til HJØRUNGAVAAG (No.)
Rederi B. til Partrederi i København. BR. hos Fr. Th. Adolphs Enke. Solgt 1888-01-23, skødedato, til DFDS, København. Indsat på norgesruten. Rederi
før - efter
Omb. 1888. Solgt 1903-05-04 R. til Søndmøre D/S, Ålesund, og næ. til HJØRUNGAVAAG (MBJT). Solgt 1918 til Leif Bull A/S, Skien, og solgt 1920 H. Haraldsen, Skien. Solgt 1921 til Indherreds D/S A/S, Stenskjær, og næ. til HAVDA (MBJT / LEBC). Krigsforlist 1944-12-09 ved Florø. Blev flybombet.
ReferencerORG-N. SR-bilag 1955:0810. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.312. (Mir.) Forlist 1884-04-29 ved stranding på Rügen. Bjærget og genopbygget. Omb. 1888 til 580,35 BRT, 357,92 NRT, 185,0 x 25,6 x 13,1 feet (kend.) (Rosendahl-2) p.159-161: Data.
Tidligste år
 
1881 Seneste år
 
1944