ID-nummer | 13138 |
Skibsnavn | DOURO |
Kend.bogstav. | NBJP / OYBY |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 814,75 |
NRT | 569,78 |
DW | 831 + 131 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5608974 |
Byg.nr. | 0153 |
Byg.år | 1889 |
Værft | B&W. Afløb 1889-06-08. Afleveret 1889-08-03. Bilbrev 1889-08-02. Reg.nr. C-3. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 182,5 x 26,8 x 12,1 / 19,3 fod (kend.) Maskinrum 32,1 fod. |
Maskine | Dampmaskine 120 nHK, 550 - 490 iHK, triple expansion maskine fra værftet. 1 kedel. |
Teknik | Fart 10 knob, 2 dæk, awningdæk type, 2 master, lodret stævn, rundt spejl, 5 pax på 1.kl. |
Person-info | Besætning 21 mand. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til DFDS, København. |
Rederi før - efter | Forlist 1943-04-11 efter påsejling i Østersøen af tysk minestryger M.Z.1. ud for Gedser. Bjærget og forsejlet til rep. ved Nordhavnsværftet København. Forlist 1944-11-14 ved sabotørangreb i København ved værftet. Bjærget. Beslaglagt af tyske marine og slæbt til Tyskland. Forlist 1945-03-11 ved allierede flyangreb i Hamburg. Oph. 1946-10-00 i Hamburg. |
Referencer | H2. F2. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 2001:0034. |
Bemærkninger | (Fred.) p.457. Flere målinger i hht. Flg.1942. (H&S 2001:0034) Erstatningssager for flere besætningsmedlemmer efter forliset. |
Tidligste år | 1889 |
Seneste år | 1945 |