Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBJP / OYBY Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 814,75 NRT 569,78 DW 831 + 131 Klstr. -
BT - NT - IMO 5608974 Byg.nr. 0153
Byg.år 1889 Værft B&W. Afløb 1889-06-08. Afleveret 1889-08-03. Bilbrev 1889-08-02. Reg.nr. C-3. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 182,5 x 26,8 x 12,1 / 19,3 fod (kend.) Maskinrum 32,1 fod. Maskine Dampmaskine 120 nHK, 550 - 490 iHK, triple expansion maskine fra værftet. 1 kedel.
TeknikFart 10 knob, 2 dæk, awningdæk type, 2 master, lodret stævn, rundt spejl, 5 pax på 1.kl.
Person-infoBesætning 21 mand.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Forlist 1943-04-11 efter påsejling i Østersøen af tysk minestryger M.Z.1. ud for Gedser. Bjærget og forsejlet til rep. ved Nordhavnsværftet København. Forlist 1944-11-14 ved sabotørangreb i København ved værftet. Bjærget. Beslaglagt af tyske marine og slæbt til Tyskland. Forlist 1945-03-11 ved allierede flyangreb i Hamburg. Oph. 1946-10-00 i Hamburg.
ReferencerH2. F2. ORG-N. H&S registr.H&S 2001:0034.
Bemærkninger(Fred.) p.457. Flere målinger i hht. Flg.1942. (H&S 2001:0034) Erstatningssager for flere besætningsmedlemmer efter forliset.
Tidligste år
 
1889 Seneste år
 
1945