ID-nummer | 13139 |
Skibsnavn | DRONNING LOVISA |
Kend.bogstav. | NSQM |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA |
BRT | 531,17 |
NRT | 317,27 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5611284 |
Byg.nr. | 0167 |
Byg.år | 1861 |
Værft | Motala Warf. |
Byg.by | Norrköping |
Byg.land | Sverige |
Dimension | 195,0 x 22,3 x 12,0 / 18,9 fod (kend.) Maskinrum 45,0 fod. |
Maskine | Dampmaskine install. 1871 på 150 nHK, 785 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra værftet. |
Teknik | Fart 13 knob. Mat. klink af jern, 1 dæk + delvis mellemdæk, stormdæk type, 2 master, rundt spejl, lodret stævn. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | DROTTNING LOVISA (Sv.) |
Omdøbt til | GLADYS (No.) |
Rederi | B. til Svenska Postverket, Stockholm. Fra 1867-11-00 overgået til Skärgårdsartilleriets Station, Stockholm, og næ. til AKTIV. Solgt 1871 til værftet og næ. til 1. navn. Solgt 1881-05-04 skødedato, til DFDS, og næ. til DRONNING LOVISA. |
Rederi før - efter | Omb. 1887. Solgt 1900-06-11, skødedato, 1900-06-27 R. til Thos. W. Ward, Sheffield. Samme år videresolgt til Blom & Olsen, Fredriksværn, og næ. til GLADYS. Solgt 1900-1901 til Rinaldo Repetto di G.B., Genoa, og næ. til MARIA STEFANIA (QNCR). Forlist 1902-10-31 efter brand. Sunket. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.494. Omb. 1876-1877. Bilbrev 1877-08-01 fra Motala Varv, Norrköping. |
Tidligste år | 1861 |
Seneste år | 1902 |