Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSQM Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA
BRT 531,17 NRT 317,27 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 5611284 Byg.nr. 0167
Byg.år 1861 Værft Motala Warf. Byg.by Norrköping Byg.land Sverige
Dimension 195,0 x 22,3 x 12,0 / 18,9 fod (kend.) Maskinrum 45,0 fod. Maskine Dampmaskine install. 1871 på 150 nHK, 785 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra værftet.
TeknikFart 13 knob. Mat. klink af jern, 1 dæk + delvis mellemdæk, stormdæk type, 2 master, rundt spejl, lodret stævn.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra DROTTNING LOVISA (Sv.) Omdøbt til GLADYS (No.)
Rederi B. til Svenska Postverket, Stockholm. Fra 1867-11-00 overgået til Skärgårdsartilleriets Station, Stockholm, og næ. til AKTIV. Solgt 1871 til værftet og næ. til 1. navn. Solgt 1881-05-04 skødedato, til DFDS, og næ. til DRONNING LOVISA. Rederi
før - efter
Omb. 1887. Solgt 1900-06-11, skødedato, 1900-06-27 R. til Thos. W. Ward, Sheffield. Samme år videresolgt til Blom & Olsen, Fredriksværn, og næ. til GLADYS. Solgt 1900-1901 til Rinaldo Repetto di G.B., Genoa, og næ. til MARIA STEFANIA (QNCR). Forlist 1902-10-31 efter brand. Sunket.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.494. Omb. 1876-1877. Bilbrev 1877-08-01 fra Motala Varv, Norrköping.
Tidligste år
 
1861 Seneste år
 
1902