Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NWQP Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1616,8 NRT 1181,56 DW 1964 + 236 Klstr. -
BT - NT - IMO 1142328 Byg.nr. 0148
Byg.år 1888 Værft B&W. Afløb 1888-06-13. Afleveret 1888-08-11. Bilbrev 1888-08-10. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 253,1 x 32,2 x 15,7 fod (kend.) Maskinrum 37,1 fod. Maskine Dampmaskine 150 nHK, 850 iHK, triple expansion maskine fra værftet.
TeknikFart 9,75 knob. 2 dæk, welldæk type, 2 master, lodret stævn, rundt spejl. 5 luger.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Solgt 1911-08-16 R. til The Russian North West Steamship Co., Libau, og næ. til ODESSA. Forlist 1913-02-03 ved stranding ud for Hellig-Peter. Bjærget og flotbragt, rep. i København. Overtaget 1918 af The Shipping Controller, London, og management hos Ellerman's Wilson Line. Forlist 1918-09-18 ved kollision. Sunket.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.78. (Mir.) Ved forliset 1913-02-04 blev besætning på 20 mand og 2 kvinder bjærget med raketapparat og stol.
Tidligste år
 
1888 Seneste år
 
1918