Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NMWG Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA
BRT 132,32 NRT 75,13 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 5612105 Byg.nr. 0045
Byg.år 1854 Værft Motala Mekaniska Verkstad. Afleveret 1854-08-14. Bilbrev 1854-08-14. Byg.by Norrköping Byg.land Sverige
Dimension 113,3 x 18,1 x 9,0 fod (kend.) Maskinrum 21,0 fod. Maskine Dampmaskine 80 nHK, 2-cyl. compoundmaskine fra værftet.
TeknikFart 9,75 knob. Mat. klink af jern, 1 dæk, 1 mast, glat stævn, rundt spejl.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra JOHN SWARTZ (Sv.) Omdøbt til -
Rederi B. til rederi i Norrköping (HBDR). Solgt 1867 til Landskrona D/S A/B. Fra 1871 samsejlet med De förenade Öresundske D/S A/B, Malmö. Overtaget 1874-04-22 af DFDS, København. Rederi
før - efter
Omb. 1875 ved Lindholmens Mekaniska Verkstad, Göteborg, rekonstruktionsbrev 1875-11-04. Solgt 1882-08-07 til Motala Mekaniska Verkstads A/B. Udfaset 1883.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.309. (Mir.)
Tidligste år
 
1854 Seneste år
 
1883