Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCRS Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 357,45 NRT 198,48 DW 184 + 30 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600135 Byg.nr. 0160
Byg.år 1890 Værft B&W. Afløb 1890-09-29. Afleveret 1890-11-22. Bilbrev 1890-11-20. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 155,1 x 23,0 x 10,9 fod (kend.) Maskinrum 32,3 fod. Maskine Dampmaskine 120 nHK, 620 iHK, triple expansion type fra værftet.
TeknikFart 11,5 knob. 1 dæk, 2 master, 2 luger, lodret stævn, rundt spejl.
Person-info-
Reg.by Odense / København / Frederikshavn Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til HUTITU (No.)
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Solgt 1931-11-04 R. til Brdr. Anda, Stavanger, og næ. til HUTITU, samtidig omb. til lægter. Solgt 1943 til Halfdan Backer A/S, Kristiansund, om omb. til M/S samt næ. til TUSNA. Solgt 1947 til Monrad Hatlem, Bergen, og næ. til VILNES. Solgt 1948 til Karlander Skibs-A/S, Fredriksstad, og næ. til SLEVIK. Forlist 1951-12-08 og sunket ved Leikua. Senere hævet og slæbt mod oph. men sank undervejs.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.165. (Mir.)
Tidligste år
 
1890 Seneste år
 
1953