ID-nummer | 13165 |
Skibsnavn | PREGEL |
Kend.bogstav. | NBMK |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 697,03 |
NRT | 436,75 |
DW | 860 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1140295 |
Byg.nr. | 0154 |
Byg.år | 1889 |
Værft | B&W. Afløb 1889-08-10. Afleveret 1889-10-15. Bilbrev 1889-10-12. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 161,6 x 27,0 x 14,4 fod (kend.) Maskinrum 32,6 fod. |
Maskine | Dampmaskine 120 nHK, 450 / 550 iHK, triple expansion maskine fra værftet. |
Teknik | Fart 10 knob. 2 dæk, welldæk type, 2 master, lodret stævn, rundt spejl. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til DFDS, København. |
Rederi før - efter | Omb. 1897. Rekvisitioneret 1917 af The Shipping Controller, London, management hos Turnbull, Scott & Co., London. Tilbageleveret rederiet 1919-04-00. Forlist 1920-02-29 på rejse fra Newcastle til Esbjerg. Strandet på Grådyb Barre efter ladningsforskydning. Lækage opstod, skibet sat på grund. Slået til vrag. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.453. (Mir.) |
Tidligste år | 1889 |
Seneste år | 1920 |