Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBMK Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 697,03 NRT 436,75 DW 860 Klstr. -
BT - NT - IMO 1140295 Byg.nr. 0154
Byg.år 1889 Værft B&W. Afløb 1889-08-10. Afleveret 1889-10-15. Bilbrev 1889-10-12. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 161,6 x 27,0 x 14,4 fod (kend.) Maskinrum 32,6 fod. Maskine Dampmaskine 120 nHK, 450 / 550 iHK, triple expansion maskine fra værftet.
TeknikFart 10 knob. 2 dæk, welldæk type, 2 master, lodret stævn, rundt spejl.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Omb. 1897. Rekvisitioneret 1917 af The Shipping Controller, London, management hos Turnbull, Scott & Co., London. Tilbageleveret rederiet 1919-04-00. Forlist 1920-02-29 på rejse fra Newcastle til Esbjerg. Strandet på Grådyb Barre efter ladningsforskydning. Lækage opstod, skibet sat på grund. Slået til vrag.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.453. (Mir.)
Tidligste år
 
1889 Seneste år
 
1920