Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPCT Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA / LST
BRT 128,15 NRT 76,44 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 5612727 Byg.nr. 0029
Byg.år 1850 Værft Motala Mekaniska Verkstad, skibsbygmester J.G. Olsson. Afløb 1850-06-00. Afleveret 1850-07-07. Bilbrev 1850-07-08. Byg.by Norrköping Byg.land Sverige
Dimension 94,8 x 19,3 x 9,6 fod (kend.) Maskinrum 21,8 fod. Maskine Dampmaskine 60 nHK, 2-cyl. compoundmaskine fra værftet. Bygget som hjulskib, omb. 1875 til skrueskib ved Kockums. Ny maskine på 45 nHK, 150 iHK, 2-cyl. comp. fra Kockums.
TeknikFart 8,6 knob. Mat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, glat stævn, rundt spejl.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra STOCKHOLM (Sv.) Omdøbt til -
Rederi B. til Stockholm-Göteborg D/S A/B. Solgt 1863 til Stockholm & Thunberg D/S A/B, Malmö. Solgt 1870 til Öresund D/S A/B og uformelt overtaget af Kjøbenhavn-Malmö D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Overtaget 1874-04-22 af DFDS, København, endeligt solgt 1875-05-10, skødedato, til DFDS. Solgt 1894-02-05 A. til P.A. Bengtson, Smögen, og næ. til JARL af Göteborg, (HKQV). Overtaget 1894 af Jarl D/S A/B, Göteborg. Solgt 1898 til G.A. Granström, Degerhamn. Solgt 1900 til Peter Belaieff's Nachfolger, Archangelsk, og næ. til UMBA. Udslettet 1909/1910.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.486f. (Mir.) Omb. 1875-05-10 Rekonstruktionsbrev for omb. til skrueskib ( hos Kockums).
Tidligste år
 
1850 Seneste år
 
1910