ID-nummer | 13175 |
Skibsnavn | STOCKHOLM |
Kend.bogstav. | NPCT |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib / hjulskib |
Brugstype | PA / LST |
BRT | 128,15 |
NRT | 76,44 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5612727 |
Byg.nr. | 0029 |
Byg.år | 1850 |
Værft | Motala Mekaniska Verkstad, skibsbygmester J.G. Olsson. Afløb 1850-06-00. Afleveret 1850-07-07. Bilbrev 1850-07-08. |
Byg.by | Norrköping |
Byg.land | Sverige |
Dimension | 94,8 x 19,3 x 9,6 fod (kend.) Maskinrum 21,8 fod. |
Maskine | Dampmaskine 60 nHK, 2-cyl. compoundmaskine fra værftet. Bygget som hjulskib, omb. 1875 til skrueskib ved Kockums. Ny maskine på 45 nHK, 150 iHK, 2-cyl. comp. fra Kockums. |
Teknik | Fart 8,6 knob. Mat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, glat stævn, rundt spejl. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | STOCKHOLM (Sv.) |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Stockholm-Göteborg D/S A/B. Solgt 1863 til Stockholm & Thunberg D/S A/B, Malmö. Solgt 1870 til Öresund D/S A/B og uformelt overtaget af Kjøbenhavn-Malmö D/S A/S, København. |
Rederi før - efter | Overtaget 1874-04-22 af DFDS, København, endeligt solgt 1875-05-10, skødedato, til DFDS. Solgt 1894-02-05 A. til P.A. Bengtson, Smögen, og næ. til JARL af Göteborg, (HKQV). Overtaget 1894 af Jarl D/S A/B, Göteborg. Solgt 1898 til G.A. Granström, Degerhamn. Solgt 1900 til Peter Belaieff's Nachfolger, Archangelsk, og næ. til UMBA. Udslettet 1909/1910. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.486f. (Mir.) Omb. 1875-05-10 Rekonstruktionsbrev for omb. til skrueskib ( hos Kockums). |
Tidligste år | 1850 |
Seneste år | 1910 |