Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NKDH Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 250 NRT 178 DW - Klstr. 89
BT - NT - IMO 5608938 Byg.nr. 0037
Byg.år 1865 Værft B&W. Afløb 1865-08-08. Afleveret 1865-10-17. Bilbrev 1865-10-14. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 127,5 x 20,1 x 11,0 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 60 nHK, 250 iHK, 4-cyl. compoundmaskine fra værftet.
TeknikFart 9,2 knob. Mat. klink af jern, 2 dæk, 2 master, rundt spejl, glat stævn.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til H.P. Prior, København. Solgt 1867-01-01 til DFDS, Kbh. Omb. 1873. Omb. 1875. Rederi
før - efter
Forlist 1889-02-04 på rejse fra København til Stettin. Skruet ned af is i Stettiner Haff.
ReferencerSVI-01-0025. H&S registr.H&S 1990:0611.
Bemærkninger(Fred.) p.11: Omb. 1873-05-30 på B&W, forlænget. Nye mål 149,4 x 20,0 x 11,1 fod, maskinrum 28,6 fod. 342,75 BRT, 213,35 NRT. Omb. 1875 til 344,0 BRT., 215,69 NRT. Maskinen omb. 1876. Ommålt 1883-03-10 til 219,46 NRT. Ved forliset blev besætning på 12 og 4 pax bjærget. I 1889 bjærgede Svitzer vraget, der blev solgt på auktion til Levin & Sønner. Senere samme år oph. (SVI-01-0025) Foto af skibet efter bjærgningen.
Tidligste år
 
1865 Seneste år
 
1889
Reference : Bjærgningsoperation. Foto af S/S UFFO af København.