Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFQW Sam-kode SAM-1211 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 572,03 NRT 362,93 DW 737 + 83 Klstr. -
BT - NT - IMO 1076933 Byg.nr. 0341
Byg.år 1877 Værft C. Mitchell & Co. Afløb 1876-12-16. Afleveret 1877-02-00. Byg.by Low Walker on Tyne Byg.land England
Dimension 179,1 x 25,4 x 13,6 fod (kend.) Maskinrum 33,6 fod. Maskine Dampmaskine 90 nHK, 350 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra Blair & Co., Stockton.
TeknikFart 9 knob. Mat. klink af jern, 2 dæk stormdæk type, 2 master, lodret stævn, rundt spejl. 3 luger.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra GDYNIA (Pol.) Omdøbt til LITA (Gr.)
Rederi Solgt 1924 igen til Danmark: Mars D/S A/S, København, og næ. til FULTON. Rederi
før - efter
Chartret til KGH for sildefangst ved Grønland. Solgt 1926-02-27 A. til partrederi i København ved F.W. Sternow. Solgt 1932-02-24 A. til Anaghnostakis, Piræus, og næ. til LITA (JHRG). Solgt 1937 til Michail A. Karageorgis, Piræus, og næ. til MENIS. Nedrigget 1938. Oph. 1959.
ReferencerSR-bilag 1986:0089. KOP-1. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.80f. (Mir.)
Tidligste år
 
1924 Seneste år
 
1938

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1877 - 1924 VENDSYSSEL NTSM B. til W.G. Nelson, London, som MINTHA (QMBH). Senere solgt til H.T. Cloake, Cardiff. Indfl. 1883-06-29, skødedato, til S/S Vendsyssel, Ålborg, og næ. til VENDSYSSEL. Solgt 1884-08-01 til DFDS, København, uden næ.
1924 - 1938 NFQW Solgt 1924 igen til Danmark: Mars D/S A/S, København, og næ. til FULTON.