Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTRS Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 949,27 NRT 660,41 DW 915 + 110 Klstr. -
BT - NT - IMO 1084327 Byg.nr. 0055
Byg.år 1881 Værft Murdoch & Murray & Co. Afløb 1881-05-17. Afleveret 1881-07-02. Bilbrev 1881-07-04. Byg.by Port Glasgow Byg.land Skotland
Dimension 212,9 x 29,0 x 14,2 fod (kend.) Maskinrum 33,8 fod. Maskine Dampmaskine 99 nHK, 425 iHK, fra 2 stk. 2-cyl. compoundmaskiner fra W. King & Co., Glasgow.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk med welldæk, 2 master rundt spejl, lodret stævn. 3 luger.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra CORSICAN (UK) Omdøbt til HITTFELD (Ty.)
Rederi B. til J. & J. Macfarlane, Glasgow, som CORSICAN. Forlist 1882, bjærget og rep. Solgt 1883-03-26, skødedato, til DFDS, København, og næ. til VESUV. Rederi
før - efter
Solgt 1902-03-08 R. til Continentale Reederei AG. Hamburg, og næ. til HITTFELD (RMKP). Solgt 1910 til D. Los, Piræus, og næ. til ELENI. Solgt 1916 uden næ. og solgt 1917 til Companies Generale Transatlantique, Paris, og næ. til VENDEE af Le Havre. Forlist 1918-07-14 ved torpedering fra tysk ubåd, UB-103, 16 sm SW for Corduan.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.195. (Mir.)
Tidligste år
 
1881 Seneste år
 
1918