Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVHR Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2348 NRT 1486 DW 3700 Klstr. -
BT - NT - IMO 1098278 Byg.nr. 0264
Byg.år 1890 Værft J. Readhead & Sons. Afløb 1890-09-17. Afleveret 1890-12-00. Byg.by South Shields Byg.land England
Dimension 290,4 x 40,0 x 19,9 feet (kend.) Maskine Dampmaskine, triple expansion type fra værftet.
Teknik2 dæk, welldæk type, 2 master.
Person-infoKaptajn T. Jørgensen, 1917 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra RADAAS (No.) ex ATHOS ROMANOS (Gr.) ex MARSTONMOOR (UK) Omdøbt til -
Rederi B. til Walter Runciman, The Moor Line, som MARSTONMOOR. Solgt 1902 til A.S. Vagliano, Cephalonia, og næ. til ATHOS ROMANOS. Senere flere ejere inden solgt 1916 til C.K. Gran, Bergen, og næ. til RADAAS. Rederi
før - efter
Indfl. 1917-01-31 R. til Primula D/S A/S, København, ved Scach Steenberg & Co., uden næ. Forlist 1917-09-21 på rejse fra Tyne til Bordeaux. Torpederet fra tysk ubåd, UB-40, i Kanalen 18 sm W for Portland Bill fyr.
ReferencerF1. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.7. (Mir.) Ved forliset omkom 1 person. (Krigsforlis 1914-1918) nr.205.
Tidligste år
 
1890 Seneste år
 
1917