Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. LJAG Sam-kode SAM-1214 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2907 NRT 1855 DW 5200 Klstr. -
BT - NT - IMO 1114436 Byg.nr. 0308
Byg.år 1903 Værft Short Bros. Ltd. Afløb 1902-09-17. Afleveret 1903-01-00. Byg.by Sunderland Byg.land England
Dimension 325,6 x 45,1 x 14,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine, 282 nHK, triple expansion type fra North Eastern Marine Engine Co., Newcastle.
Teknik2 dæk, spardæk type, 2 master.
Person-info-
Reg.by St. Petersburg Reg.land Rusland Omdøbt fra DOVEDALE (UK) Omdøbt til OXHOLM ex SAN PAOLO (Fr.)
Rederi B. til Sunniside Steam Ship Co., Newcastle, som DOVEDALE. Solgt 1907 til Northern Steam Ship Co., St. Petersburg, datterselskab til Dansk-Russisk D/S A/S, og næ. til SIBIR. Rederi
før - efter
Overtaget 1918 af The Shipping Controller, London og 1919 overdraget til Societe Maritime & Commerciale de France, Rouen (et Hviderusland rederi) og næ. til SAN PAOLO (OTCQ). Indfl. 1922-01-05 A. til Limfjorden Rederi-A/S, Ålborg, og næ. til OXHOLM (NDHM).
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.359. (Mir.)
Tidligste år
 
1902 Seneste år
 
1922

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1902 - 1922 LJAG B. til Sunniside Steam Ship Co., Newcastle, som DOVEDALE. Solgt 1907 til Northern Steam Ship Co., St. Petersburg, datterselskab til Dansk-Russisk D/S A/S, og næ. til SIBIR.
1922 - 1933 OXHOLM NDHM Indfl. 1922-01-05 A. til Limfjorden Rederi-A/S, Ålborg, og næ. til OXHOLM (NDHM).