ID-nummer | 13213 |
Skibsnavn | MARY |
Kend.bogstav. | NQKR |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1040,5 |
NRT | 644,3 |
DW | |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1052769 |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1865 |
Værft | John & Wm. Dudgeon, Poplar. Afleveret 1865-08-00. |
Byg.by | London |
Byg.land | England |
Dimension | 233,5 x 24,2 x 13,3 / 20,0 fod (hovedd.) |
Maskine | Dampmaskine 125 nHK fra 2 maskiner til skrue. Leveret fra værftet. |
Teknik | Mat. klink af jern, 3 dæk, 2 master, rundt spejl, lodret stævn. |
Person-info | Kaptajn Johannes Rosen, 1876. |
Reg.by | Århus |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | MARY (UK) |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til reder i Leith, som MARY. Ejet 1876 af John Dudgeon, London. Solgt 1876-09-19, skødedato, til konsul Peter Wilhelm Rudolph Wulff, Århus, uden næ. Rute Esbjerg til Thameshaven. |
Rederi før - efter | Solgt 1877-04-24 A. til J.W. Adamson & Th. Ronaldson, London. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.430. Ruten startet i konkurrence med DFDS. Båden indrettet til kreaturtransport og kaldet Bedstemoder pga. et ældet udseende. Ruten, der var andelsdrevet af storeksportører, ophørt året efter. |
Tidligste år | 1865 |
Seneste år | 1877> |