ID-nummer | 13221 |
Skibsnavn | NARGEN (Rus.) |
Kend.bogstav. | IABJ |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 309 |
NRT | 169 |
DW | 500 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5601520 |
Byg.nr. | 0125 |
Byg.år | 1900 |
Værft | Schiffswerft Henry Koch. Afløb 1900-08-08. Afleveret 1900-09-00. |
Byg.by | Lübeck |
Byg.land | Tyskland |
Dimension | 121,0 x 21,8 x 10,3 / 16,1 feet (Fred.) |
Maskine | Dampmaskine 100 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra J.H. Ahrens, Ottensen, Altona. |
Teknik | Fart 8 knob. 2 dæk, spardæk type, 2 master, maskine agter. |
Person-info | - |
Reg.by | Reval / Tallinn |
Reg.land | Estland |
Omdøbt fra | HENRIETTE (Ty.) ex OSTSEE (Ty.) |
Omdøbt til | KRASNY PACHARJ (Rus.) |
Rederi | B. til Oldenburg-Portugisische D/S-Rhederei, Oldenburg, som OSTSEE (NGVH) af Bremen. Solgt 1908 til Chr. Rotermann, Reval, og næ. til HENRIETTE. Solgt 1912 til EAC, København, overdraget samtidig til REAS. |
Rederi før - efter | Overdraget 1912 til REAS = Russian East Asiatic Steam Ship Company, St. Petersburg, og næ. til NARGEN af Reval, fra 1913 hjs. Riga.
Solgt 1914 til russiske stat og næ. til KRASNY PACHARJ / PAKHARJ. Senere andre sovjetrederier og stadig 1960 i LR (UOKP). Slettet af registerlister 1960. |
Referencer | - |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.47. (Mir.) |
Tidligste år | 1900 |
Seneste år | 1960 |