Detaljerede oplysninger om skibet: |
ID-nummer | 13226 | Skibsnavn | EROS (Rus.) | ||||
Kend.bogstav. | IABD | Sam-kode | - | Rig-Maskine | Dampskib | Brugstype | LST |
BRT | 444 | NRT | 248 | DW | 610 | Klstr. | - |
BT | - | NT | - | IMO | 3000293 | Byg.nr. | 0122 |
Byg.år | 1892 | Værft | P. Larsson / Thorskogs Mekaniska Verkstad. | Byg.by | Thorskog | Byg.land | Sverige |
Dimension | 148,9 x 24,4 x 14,2 feet (Fred.) | Maskine | Dampmaskine 325 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra værftet. | ||||
Teknik | 1 dæk, 2 master. | ||||||
Person-info | - | ||||||
Reg.by | Riga | Reg.land | Letland | Omdøbt fra | EROS (Estl.) | Omdøbt til | TRUGENIK MORJA (Rus.) |
Rederi | B. til Frederik D/S A/B, Gefle, som EROS. Senere solgt til Rigaer D/S, Riga, og senere til C.F. Gahlnbäck, Reval. Solgt 1913 til AEC, København, og straks overdraget til REAS. | Rederi før - efter | Overdraget 1913 til REAS = Russian East Asiatic Steam Ship Co., St. Petersburg, uden næ., hjs. Riga. Nationaliseret 1918 og admin. hos Baltic Steam Ship Co., Leningrad, og næ. til TRUGENIK MORJA, af Odessa. Endnu i LR 1960. kendingssignal (UOJW). | ||||
Referencer | ORG-N. | H&S registr. | - | ||||
Bemærkninger | (Fred.) p. 503. (Mir.) | ||||||
Tidligste år | 1892 | Seneste år | 1960 |