Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA / LST
BRT 6950 / 7937 NRT 4600 / 4596 DW 9460 / 9670 Klstr. -
BT - NT - IMO 1141887 Byg.nr. 0519
Byg.år 1918 Værft Barclay, Curle & Co. Afløb 1918-03-16. Afleveret 1918-09-00. Byg.by Glasgow Byg.land Skotland
Dimension 465,4 lgd.o.a. 450,5 Lgd.pp. x 55,6 x 36,6 feet (Fred.) Maskine Diesel 6000 iHK fra 2 stk. B&W 8-cyl. 4SA motorer til dobbelt skrue.
TeknikFart 14 knob. 3 dæk, shelterdæk type, 4 master, mindre udstødsskorsten.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til ABA (UK)
Rederi Kontraheret af EAC, København. Rekvisitioneret af The Shipping Controller, London, og i management hos Glen Line, London, som GLENAPP. Overdraget 1920-03-00 til EAC. Rederi
før - efter
Videresolgt 1920-03-00 til Glen Line, London. Solgt 1920 til British & African Steam Navigation Co. / Elder, Dempster & Co., Liverpool, og næ. til ABA. Omb. til normal skorsten. Solgt 1939 til Belgien, salget annulleret pga. WW2. Rekvisitioneret af England og anvendt som hospitalsskib til 1945, derefter leveret til køberen fra 1939: Ci. Maritime Belge du Congo, Antwerpen. Solgt 1947 til Bawtry Steamship Co., London, og næ. til MATRONA. Havareret 1947-11-00 i Birkenhead og vraget solgt 1948-06-00 til Bisco Ltd. for oph. i Barrow hos T.W. Ward.
Referencer- H&S registr.H&S 1996:5169.
Bemærkninger(Fred.) p.192. (Mir.) (H&S 1996:5169) tegninger i arkiv.
Tidligste år
 
1918 Seneste år
 
1948