Detaljerede oplysninger om skibet: |
ID-nummer | 13235 | Skibsnavn | GLENAPP | ||||
Kend.bogstav. | - | Sam-kode | - | Rig-Maskine | Motorskib | Brugstype | PA / LST |
BRT | 6950 / 7937 | NRT | 4600 / 4596 | DW | 9460 / 9670 | Klstr. | - |
BT | - | NT | - | IMO | 1141887 | Byg.nr. | 0519 |
Byg.år | 1918 | Værft | Barclay, Curle & Co. Afløb 1918-03-16. Afleveret 1918-09-00. | Byg.by | Glasgow | Byg.land | Skotland |
Dimension | 465,4 lgd.o.a. 450,5 Lgd.pp. x 55,6 x 36,6 feet (Fred.) | Maskine | Diesel 6000 iHK fra 2 stk. B&W 8-cyl. 4SA motorer til dobbelt skrue. | ||||
Teknik | Fart 14 knob. 3 dæk, shelterdæk type, 4 master, mindre udstødsskorsten. | ||||||
Person-info | - | ||||||
Reg.by | København | Reg.land | Danmark | Omdøbt fra | - | Omdøbt til | ABA (UK) |
Rederi | Kontraheret af EAC, København. Rekvisitioneret af The Shipping Controller, London, og i management hos Glen Line, London, som GLENAPP. Overdraget 1920-03-00 til EAC. | Rederi før - efter | Videresolgt 1920-03-00 til Glen Line, London. Solgt 1920 til British & African Steam Navigation Co. / Elder, Dempster & Co., Liverpool, og næ. til ABA. Omb. til normal skorsten. Solgt 1939 til Belgien, salget annulleret pga. WW2. Rekvisitioneret af England og anvendt som hospitalsskib til 1945, derefter leveret til køberen fra 1939: Ci. Maritime Belge du Congo, Antwerpen. Solgt 1947 til Bawtry Steamship Co., London, og næ. til MATRONA. Havareret 1947-11-00 i Birkenhead og vraget solgt 1948-06-00 til Bisco Ltd. for oph. i Barrow hos T.W. Ward. | ||||
Referencer | ORG-N. | H&S registr. | H&S 1996:5169. | ||||
Bemærkninger | (Fred.) p.192. (Mir.) (H&S 1996:5169) tegninger i arkiv. | ||||||
Tidligste år | 1918 | Seneste år | 1948 |