Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQDB Sam-kode - Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 456,5 / 479,6 / 462 NRT 440 / 456 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1856 Værft Skibsbygmester G. Barker. Omb. 1873-1876? hos Rohmann & Barfoed i Helsingør. Byg.by Sunderland Byg.land England
Dimension Dybde i last 17,5 feet (kend.) 133,1 x 25,4 x 17,2 fod (kend.) 137,1 26,2 x 17,7 feet (LR). Maskine Sejl. Barkrigning.
TeknikMat. kravel af eg, teak, elm og fyr. 1 dæk, 3 master. Fladt spejl, kvindelig galion.
Person-infoKaptajn H. Olsen, 1891.
Reg.by Helsingør Reg.land Danmark Omdøbt fra EXCELSIOR (UK) Omdøbt til -
Rederi B. til Rodham & Co. Scarborough, som EXCELSIOR (LR) 1858-1869. Strandet 1872-11-13 på Møen under orkanen. Efter auktionssalg (se bem.) solgt til I.S. Pontoppidan & Rohmann & Barfoed. Rederi
før - efter
Solgt 1876 til Barkskibet Excelsior's Rhederi A/S, Helsingør, ved købmand Alex. Gulstad, skibsbygmester Rohmann, købmand Victor A. Møller, som blev KR. Gik i petroleumsfart USA-Bremen. Solgt 1887 til nyt A/S Excelsior, Helsingør, stiftet 1887-03-08. Overtaget 1893 af nyt A/S stiftet 1893-06-29 A/S Barkskibet Excelsior. Forlist 1896-10-13 efter kollision med S/S ORSINO af London. Sunket mellem Smyge og Ystad.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred. manus) Solgt 1873-01-23 som vrag på auktion til Julius Andersen for Em. Z. Svitzers Bjergnings-Entreprise A/S og videresolgt til I.S. Pontoppidan m.fl. (Flg.) i 1878 er navnet EXELSIOR i 1891 er det EXCELSIOR.
Tidligste år
 
1856 Seneste år
 
1896