ID-nummer | 13356 |
Skibsnavn | NEWA |
Kend.bogstav. | NGSQ / OULJ |
Sam-kode | SAM-1236 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | BGS |
BRT | 76,25 |
NRT | 0 |
DW | 15 (kul) |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1912 |
Værft | Skibsbygmester ikke fremfundet. |
Byg.by | St. Petersburg |
Byg.land | Rusland |
Dimension | 82,2 x 17,5 x 10,1 feet (kend.) og 79,8 x 17,0 x 9,8 feet maskinrum 27,6 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 210 iHK 2-cyl. compoundmaskine. |
Teknik | bugserbåd, 1 dæk, 1 mast. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | NEWA (Rus.) |
Omdøbt til | SLEIPNER |
Rederi | B. til Union Tugboat Steam Ship Co., St. Petersburg, som NEWA. Indfl. på interimscertifikat 1919-07-25 til Hans Jensen, København, uden næ. Overgået 1923 til Union Transport & Bjergningsselskab A/S, Kbh. |
Rederi før - efter | Solgt 1923-09-18 til Halla D/S A/S, København, ved T.C. Christensen. Næ. 1923-10-25 solgt til Det Forenede Bugserselskab A/S, Kbh., og næ. til SLEIPNER. |
Referencer | FEN-15-2039. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (Fred.) p.149. (FEN-15-2039) 2 fotos som SLEIPNER. |
Tidligste år | 1902 |
Seneste år | 1923 |