Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGSQ / OULJ Sam-kode SAM-1236 Rig-Maskine Dampskib Brugstype BGS
BRT 76,25 NRT 0 DW 15 (kul) Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1912 Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Byg.by St. Petersburg Byg.land Rusland
Dimension 82,2 x 17,5 x 10,1 feet (kend.) og 79,8 x 17,0 x 9,8 feet maskinrum 27,6 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 210 iHK 2-cyl. compoundmaskine.
Teknikbugserbåd, 1 dæk, 1 mast.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra NEWA (Rus.) Omdøbt til SLEIPNER
Rederi B. til Union Tugboat Steam Ship Co., St. Petersburg, som NEWA. Indfl. på interimscertifikat 1919-07-25 til Hans Jensen, København, uden næ. Overgået 1923 til Union Transport & Bjergningsselskab A/S, Kbh. Rederi
før - efter
Solgt 1923-09-18 til Halla D/S A/S, København, ved T.C. Christensen. Næ. 1923-10-25 solgt til Det Forenede Bugserselskab A/S, Kbh., og næ. til SLEIPNER.
ReferencerFEN-15-2039. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.149. (FEN-15-2039) 2 fotos som SLEIPNER.
Tidligste år
 
1902 Seneste år
 
1923

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1902 - 1923 NGSQ / OULJ B. til Union Tugboat Steam Ship Co., St. Petersburg, som NEWA. Indfl. på interimscertifikat 1919-07-25 til Hans Jensen, København, uden næ. Overgået 1923 til Union Transport & Bjergningsselskab A/S, Kbh.
1923 - 1938 SLEIPNER NGSQ / OULJ Solgt 1923-09-18 til Halla D/S A/S, København, ved T.C. Christensen. Næ. 1923-10-25 solgt til Det Forenede Bugserselskab A/S, Kbh., og næ. til SLEIPNER.