Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGSQ / OULJ Sam-kode SAM-1236 Rig-Maskine Dampskib Brugstype BGS
BRT 76,25 NRT 0 DW 15 (kul) Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1912 Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Byg.by St. Petersburg Byg.land Rusland
Dimension 82,2 x 17,5 x 10,1 feet (kend.) og 79,8 x 17,0 x 9,8 feet maskinrum 27,6 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 210 iHK 2-cyl. compoundmaskine.
Teknikbugserbåd, 1 dæk, 1 mast.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra NEWA Omdøbt til -
Rederi Solgt 1923-09-18 til Halla D/S A/S, København, ved T.C. Christensen. Næ. 1923-10-25 solgt til Det Forenede Bugserselskab A/S, Kbh., og næ. til SLEIPNER. Rederi
før - efter
Overgået 1926-12-20 til partrederi med FB og grosserer O.H. Bærenstzen. Endeligt reg. 1927-11-15 under dansk flag. Overgået 1932-12-13 A. til Det Forenede Bugserselskab A/S, Kbh. Solgt 1938 til Petersen & Albeck for oph. i København.
ReferencerFEN-15-2038. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.149. (FEN-15-2038)3 fotos som SLEIPNER. Havarerede 1938-04-09 i Københavns havn under bugsering af S/S MORMACSEA af NY. 2 mand omkom. Sank, bjærget få dage efter og solgt til oph.
Tidligste år
 
1923 Seneste år
 
1938
Reference : Foto af SLEIPNER

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1902 - 1923 NEWA NGSQ / OULJ B. til Union Tugboat Steam Ship Co., St. Petersburg, som NEWA. Indfl. på interimscertifikat 1919-07-25 til Hans Jensen, København, uden næ. Overgået 1923 til Union Transport & Bjergningsselskab A/S, Kbh.
1923 - 1938 NGSQ / OULJ Solgt 1923-09-18 til Halla D/S A/S, København, ved T.C. Christensen. Næ. 1923-10-25 solgt til Det Forenede Bugserselskab A/S, Kbh., og næ. til SLEIPNER.