Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXSH Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 6271 NRT 3889 DW 9225 / 9300 Klstr. -
BT - NT - IMO 4044593 Byg.nr. 0052
Byg.år 1934 Værft Odense Staalskibsværft A/S Lindø. Afløb 1934-05-08. Afleveret 1934-08-10. Byg.by Odense Byg.land Danmark
Dimension 458,0 x 58,2 x 26,7 / 29,11 feet (kend.) Lgd.o.a. 482,4 feet. Maskine Diesel, 7100 B&W 5-cyl. 2DA type 562-WF-140 motor.
TeknikFart 15 knob. 2 dæk åben shelterdæk type, 3 master, 6 samsonposter, 6 luger, særligt silkerum i last 1 og 2, højtanke i last 3, kølerum i last 4. Maierstævn. Luge mellem bro og maskinaptering. 12 pax.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til partrederi af Svendborg D/S A/S og D/S af 1912 A/S ved APM, København. Rederi
før - efter
Havareret 1936-07-19 til -26 ved brand i Zamboanga. Kondemneret. Solgt som vrag til Japan. Rep. 1937 og næ. til HOKUKU MARU. Solgt 1937 til Kawasaki Kisen Kabushiki Kaisha, Kobe, og næ. til TERUKAWA MARU. Havareret 1943-08-15 ved angreb fra US ubåd WAHOO ud for Ishikari Wan, Hokkaido på 43.46 N og 140.30 E. Forlist 1943-12-21 efter torpedering fra US ubåd SKATE NW for Turk Island position 09.45 N og 151.56 E.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.280. Havariet begyndte med fyret på donkeykedlen slog ud, hjælpemotor gik i stå, fyrets blæser gik i stå, oliepumpen fortsatte. Efter eksplosion i maskinen spredte branden sig til ladning af tømmer og cobra. Ankom 1936-08-29 til Hong Kong. Kondemneret. Solgt af forsikringen. Rep. 1937 i Osaka og sat i fart som HOKUKU KAISHA.
Tidligste år
 
1934 Seneste år
 
1943