Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGVD Sam-kode - Rig-Maskine Fuldskib Brugstype LST
BRT 1226 NRT 1118 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 1073651 Byg.nr. 0175
Byg.år 1873 Værft A. McMillan & Sons. Afløb 1873-04-08. Afleveret 1873. Byg.by Dumbarton Byg.land Skotland
Dimension 237,3 x 34,0 x 20,9 feet (LR). Maskine Sejl. Fuldskibsrigning.
TeknikMat. jern. 2 dæk, 3 master. Havde iflg. (GRU-07-0035) tidl. haft dampmaskine og hjælpeskrue.
Person-infoKaptajn M.J. Christiansen, Nordby, 1891-
Reg.by Nordby Reg.land Danmark Omdøbt fra FRANCISCO CALDERON (Peru) Omdøbt til ANTONIO MAZZELLA (It.)
Rederi B. til Cia Maritima del Peru, Callao. Ejer fra 1875-89 Frederick H. Dangar, Sydney, og næ. til GLADSTONE. Ejer 189-91 W. Ritchie, Sydney. Indfl. 1891-05-00 til A/S Gladstone, Nordby, med BR. hos C.P. Holm. Rederi
før - efter
Optaget i Skibsregistret 1894-08-02 R. med ejer A/S Gladstone, og BR. hos skibsreder Peder Nielsen Harbye. Solgt 1907 til G. Mazzella, Napoli, og næ. til ANTONIO MAZZELLA. Oph. 1910 tredje kvartal i Procida / Pronda efter i 1909 at have fået omfattende bundskader.
ReferencerGRU-07-0035. H&S registr.H&S 2008:0327.
Bemærkninger(&S 2008:0327 = GRU-07-0035) Rejseberetning 1896 i brev. (Fred.) p.356. (Mir.) En maskine instal. fra ny blev udtaget 1875 og skibet omrigget til barkskib.
Tidligste år
 
1873 Seneste år
 
1911
Reference : Oplysninger om Fanøskibe, her for skibet GLADSTONE.