Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2237 NRT 1462 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 1095802 Byg.nr. 0153
Byg.år 1889 Værft Schlesinger Davis Shipyard. Afløb 1889-06-25. Afleveret 1889-09-00. Byg.by Wallsend Byg.land England
Dimension Lgd.pp. 86,9 meter Br. 12,0 meter (Mir.) Maskine Dampmaskine triple expansion maskine.
Teknik-
Person-infoKaptajn T.N. Jackson, 1896.
Reg.by Hull Reg.land England Omdøbt fra - Omdøbt til CAIRNESK
Rederi B. til G.R. Sanderson & Co., Hull. solgt 1893 til East Riding Steam Navigation Co. Ltd., Hull, uden næ. Rederi
før - efter
Solgt 1900 til Cairn Line of Steamships Ltd., Newcastle, og næ. til CAIRNESK. Solgt 1911 til Otto Banck, Helsingborg, og næ. til TUVA. Forlist 1916-10-07 ved torpedering fra tysk ubåd, U-48, på position 71.00 N og 023.00 E.
ReferencerSVI-01-0038. H&S registr.H&S 1990:0611.
Bemærkninger(Mir.) (SVI-01-0038) Foto af skibet efter grundstødningen 1896. Flotbragt af Svitzers KATTEGAT (ID=12476) og DROGDEN (ID=11162). (Søulyk.) 1896 nr. 162 p.45.
Tidligste år
 
1889 Seneste år
 
1916
Reference : Bjærgningsoperation. Foto af S/S LECONFIELD af Hull.