Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Fuldskib Brugstype LST
BRT 1447 / 1466 NRT 1410 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1870 Værft Skibsbygmester D.B. Bayles Byg.by Setauket, Long Island Byg.land USA
Dimension Lgd.pp. 60,5 meter. Br. 11,6 meter. (Mir.) 192,9 x 39,0 x 22,7 feet (NoMaMu) Maskine Sejl. Fregatskibsrigning.
TeknikMat. kravel af træ. 3 master. Omb. 1923 til dampskib med triple expansion maskine.
Person-infoKaptajn B.H. Pettersen, 1888. Kaptajn Gunerius Larsen. Kaptajn O.P. Jørgensen, -1898.
Reg.by Oslo Reg.land Norge Omdøbt fra ADORNA (Ty.) ex (USA) Omdøbt til PAX (Sp.) ex EUROPA (Sp.) ex (No.) ex (Por.)
Rederi B. til James Davis, New York. Solgt 1880 til W.A. Riedemann, Geestemünde. Solgt 1889 til Chr. Møller, Oslo, uden næ. Rederi
før - efter
Solgt 1899 til Glama & Marinho, Oporto, og næ. til EUROPA. Solgt 1902 til N. Madsen, Fredrikstad, uden næ. Solgt 1919 til Zarauz Rodrigo y Sarachi, Bilbao, og næ. 1920 til PAX. Solgt 1923 til Francisco Novella, Bilbao, uden næ. Oph. 1923 i Spanien.
ReferencerORG-N. SR-foto. H&S registr.SR-foto + GRU-foto 1. H&S 2008:0327.
Bemærkninger(http://www.marmuseum.no) (Mir.) Gik i trælastfart på Canadas østkyst som norsk. Fik havari 1898 på ballastrejse fra Liverpool til Bay of Fundy og ankom læk til Lissabon 1898-05-00. Blev kondemneret, men solgt og rep.
Tidligste år
 
1865 Seneste år
 
1889