Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHVF / OYBD Sam-kode SAM-1253 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1080 NRT 633 DW 1553 + 147 Klstr. -
BT - NT - IMO 5602395 Byg.nr. 0100
Byg.år 1905 Værft Fredriksstads Mekaniske Verksted. Afløb 1905-07-29. Afleveret 1905-09-01. Byg.by Fredriksstad Byg.land Norge
Dimension 230,1 x 35,1 x 14,5 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 650 iHK triple expansion type fra værftet.
TeknikFart 9 knob. 1 dæk, 2 master, 2 lastrum, 3 luger. 600 standards.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra C. BOM Omdøbt til -
Rederi Solgt 1937-01-16 A. til D/S af 1937 A/S = Ove Skou, København, og næ. til HANNE. Rederi
før - efter
Forlist 1939-12-28 efter minesprængning 1 sm E for Blyth i Nordsøen.
ReferencerF2. H&S registr.SR-foto, fil 000010438.
Bemærkninger(Fred.) p.1. (Mir.) Minerne udlagt af tyske U-22 den 1939-12-22. Ved forliset omkom 15 mand, mens 2 mand blev bjærget. (Tortzen2) p.430: Forlisposition 1 sm E for Blyth. (Krigsforlis) nr.9.
Tidligste år
 
1930 Seneste år
 
1939

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1905 - 1930 C. BOM NHVF B. til Dagrun A/S ved John P. Pedersen & Søn, Oslo, som DAGRUN. Solgt 1927 til Helsingin Lloyd A/B, Helsinki, og næ. til OTSO. Indfl. 1930-08-30 R. til Rederiet Bom A/S, Thurø, og næ. til C. BOM.
1930 - 1939 NHVF / OYBD Solgt 1937-01-16 A. til D/S af 1937 A/S = Ove Skou, København, og næ. til HANNE.