Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVFK / NVLK Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2436 NRT 1558 DW 3800 Klstr. -
BT - NT - IMO 1102195 Byg.nr. 0323
Byg.år 1895 Værft Hawthorn, Leslie & Co., Hebburn. Afløb 1894-12-11. Afleveret 1895-02-00. Byg.by Newcastle Byg.land England
Dimension 312,6 x 40,0 x 21,9 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 276 nHK, triple expansion type fra værftet. 2 kedler.
TeknikMat. stål, 2 dæk, 2 master.
Person-infoKaptajn Hans Theodor Johannes Petersen, 1917 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra AMASIS (UK) Omdøbt til -
Rederi B. til Moss Steamship Co., Liverpool, som AMASIS (NRGM). Solgt 1911 til SA de navigation Sud Atlantica, BA., og næ. til NOVILLO. Indfl. 1916-11-27 R. til kaptajn Rasmus F.C. Rasmussen, Hellerup, uden næ., hjs. Kbh. Rederi
før - efter
Forlist 1917-10-22 i Nordsøen 7 sm N for Scarborough efter torpedering fra tysk ubåd U-57.
ReferencerF1. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.457. Kaldesignalet forkert i (Flg.) 1916, skal være NVLK. (StD-3) p.482. (Mir.) (Krigsforlis 1914-1918) nr.211. Hvori vidnesbyrd om skibslistens fejlagtige kendingsbogstaver p.590.
Tidligste år
 
1895 Seneste år
 
1917