Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZBX Sam-kode KSB-05056J Rig-Maskine Skonnert / motorskib Brugstype LST
BRT 273 NRT 206 DW 363 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1918 Værft H. Appelo & Zonen. Byg.by Zwartsluis Byg.land Holland
Dimension 119,2 x 24,9 x 10,8 feet (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning. Diesel 119 iHK Industrie 2-cyl. 2SA motor instal. 1930. Fra 1951 en 240 iHK Alpha-Diesel 4-cyl. 2SA motor.
TeknikFart 8,5 knob. Mat. stål, 1 dæk, 3 master, 1 lastrum, 2 luger, maskine og aptering agter.
Person-info-
Reg.by Ærøskøbing Reg.land Danmark Omdøbt fra FUGLEN II Omdøbt til SYLVAN (Sv.)
Rederi Indfl. 1939-05-11 A. til Fuglen Rederi-A/S, Ærøskøbing, og næ. til FUGLEN II. Næ. 1951 til FUGLEN. Rederi
før - efter
Solgt 1954 til kaptajn Sam Pettersson, Skärhamn, og næ. til SYLVAN (SEQP).
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger (Muligvis vedrører KSB-oplysningerne et andet skib. (Fred.) p.431. (Krigsforlis) nr.368. (Søulyk.) 1943 nr.131.
Tidligste år
 
1951 Seneste år
 
1954>

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
- IELPHA / JELPHA - -
1918 - 1951 FUGLEN II OZBX B. til NV Hollandsche Alg. Atlantische Scheepvaart Mij. Amsterdam, som OOSTERSCHELDE. Senere solgt til W. Kramer, Groningen. Indfl. 1939-05-11 A. til Fuglen Rederi-A/S, Ærøskøbing, og næ. til FUGLEN II.
1951 - 1954> OZBX Indfl. 1939-05-11 A. til Fuglen Rederi-A/S, Ærøskøbing, og næ. til FUGLEN II. Næ. 1951 til FUGLEN.