Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OUZO Sam-kode SAM-1262 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 77 NRT 61 DW 120 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1906 Værft G.B. Meyer. Byg.by Musselkanaal Byg.land Holland
Dimension 77,2 x 16,0 x 6,4 feet (kend.) Maskine Sejl. Tjalkrigning. + Diesel 42 senere 86 iHK motor, første instal. 1923.
TeknikMat. jern. 1 dæk, 2 master med galeaserigning, men uden stang på mast.
Person-info-
Reg.by Nykøbing F. Reg.land Danmark Omdøbt fra RERSØ Omdøbt til -
Rederi Solgt 1934 til H. Carlsson, Nykøbing F., og næ. til ENERGI. Rederi
før - efter
Forlist 1943-11-05 på rejse fra Århus til København ved minesprængning i Kattegat.
ReferencerH2. F2. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.115. (Krigsforlis) nr.442. Forlisposition 3 sm NW for Rågeleje. Ved forliset omkom 1 mand. (Søulyk.) 1943 nr.101.
Tidligste år
 
1934 Seneste år
 
1943

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1906 - 1934 RERSØ NWBH / OUZO B. til kaptajn G. Lantinga, Groningen, som NIEUWE ZORG (PMTL). Indfl. 1918-06-13 R. til P. Jørgensen & Co., Korsør, ved skibsmægler Lauritz P. Jepsen, og næ. til RERSØ.
1934 - 1943 OUZO Solgt 1934 til H. Carlsson, Nykøbing F., og næ. til ENERGI.