Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRPT Sam-kode - Rig-Maskine Skonnertbrig Brugstype LST
BRT 238 NRT 211 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1878 Værft Skibsbygmester P. Petersen. Bilbrev 1878-05-22. Byg.by Nyborg Byg.land Danmark
Dimension 106,1 x 22,7 x 11,9 fod (kend.) Maskine Sejl. Skonnertbrigrigning.
TeknikMat. kravel af eg og bøg, 1 dæk, 2 master, afrundet spejl, kvindelig galion i 3/4 størrelse, der fremstillede kaptajn Jespersens hustru.
Person-infoKaptajn C. Pedersen, Frederikshavn. Kaptajn A.S.T. Larsen, Odense. Kaptajn E.A.J.C. Eriksen, Nyborg. Kaptajn V.C.F. Jespersen, København, mens Melchior ejede det.
Reg.by Nyborg / København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til partrederi i Frederikshavn med kaptajn og skibsbygger som deltagere. Solgt 1882-10-26 til rederiet Moses & Søn G. Melchior, København. Rederi
før - efter
Solgt 1901-12-05 til fiskehandler P.J. Pallesen, København. Solgt 1902-01-03 A. til Anders Nilsson, Helsingborg, uden næ. (JMNC) Forlist 1909 eller 1906-11-00. Iflg. (GRU-04-0056) blev skibet indfl. til Danmark igen under WW1.
ReferencerGRU-04-0056. SR-bilag 1955:0810. SR-bilag 1948:0597. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.170. Omb. i mindre grad i 1882, 1887 og 1892. (Fred.) p.295. (GRU-04-0056) Første rejse gik med træ fra Sverige til Rio og derfra med muldyr til De Dansk Vestindiske Øer og hjem med sukker og rom. Havareret 1888 på Merseyfloden ved oversejling af dampskib, der måtte erstatte forgrejer og desuden 100 £ for galionsfiguren, der var et fuldendt kunstværk. (SR-bilag 1955:0810) + (SR-bilag 1948:0597) Skibslisteforekomst.
Tidligste år
 
1878 Seneste år
 
1909>
Reference : Oplysninger om skonnertbriggen FREYA.