Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGFQ / OWBR Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert / SMH / motorskib Brugstype LST
BRT 64 / 63 / 62,68 NRT 44 / 43,65 DW 110 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0001
Byg.år 1912 Værft Frederikshavn Værft og Flydedok. Byg.by Frederikshavn Byg.land Danmark
Dimension 68,3 x 18,0 x 7,1 feet (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning. + Diesel motor på 45iHK.
TeknikMat. stål på klink. 1 dæk,
Person-infoKaptajn Gunnar Svendsen, omkom ved forliset 1944.
Reg.by Rønne / Bandholm Reg.land Danmark Omdøbt fra LINNÉA (Sv.) Omdøbt til -
Rederi Ejet 1918-1919 af finsk reder og galeaserigget som ESTI. Købt fra styrmand M. Golovin, St. Petersborg, til F.M. Fagren, Helsingfors. Solgt 1919-11-25 af Hangö Fiskaffär til rederi i Mönsterås. Fra 1921 hjs. Timmernabben i partrederi. Rederi
før - efter
Indfl. 1925-09-00 til partrederi i Bandholm ved Orla Nielsen, og næ. til ZAMPA. Hjs. 1926-03-00 Bandholm. Solgt 1927-12-00 til Christian B. Olsen, Rønne. Solgt 1943-04-00 til G. Svendsen, Rønne. Forlist ca. 1944-01-01 / -03. Borteblevet efter afsejling på rejse fra Kolding til Holbæk.
ReferencerH2. F2. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Søulyk.) 1944 nr.309. (Krigsforlis) nr.459. Forlisposition ukendt, men vragdele fundet ved Overby, Odden Sogn. Flg.) 1926. (Timmernabben) p.90: Ved forliset omkom kaptajnen og hele besætningen samt kaptajnens hustru og deres to børn. (ID=3481) p.184: Data.
Tidligste år
 
1912 Seneste år
 
1944