Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NJSL / OYBI Sam-kode SAM-1268 Rig-Maskine Dampskib / motorskib Brugstype LST
BRT 192 / 197 NRT 89 / 99 DW 260 + 30 / 197 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0165
Byg.år 1902 Værft Thorskogs Mekaniska Verkstad ved P. Larsson. Omb. 1935 på Svendborg Værft til M/S og for løs cementladning. Reg.nr. C-591 + D-3. Byg.by Thorskog Byg.land Sverige
Dimension 100,6 x 22,6 x 9,9 feet (kend.) Fra 1935: 100,6 x 22,6 x 9,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 30 nHK, 96 iHK 2-cyl. compound maskine fra værftet. Fra 1935 Diesel 148 iHK Bolinder motor.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, maskine agter. Fra 1935 fart 10 knob.
Person-info-
Reg.by Hammerhavnen / Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra CARLI A Omdøbt til MARY LASS
Rederi Indfl. 1931-09-25 A. til Partrederi i København ved kaptajn R.L. Albertsen, og næ. til CARLI A., hjs. Hammerhavnen. Næ. 1933-01-13 A. til CARLI. Rederi
før - efter
Omb. 1935 til M/S og for transport af løs cement. Hjs. Svendborg. Overgået 1937-11-13 R. til kaptajn R.L. Albertsen som eneejer. Solgt 1942-05-05 A. til Rederiet Mary Lass I/S, København, og næ. til MARY LASS.
ReferencerKOP-3. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.584. Ommålt 1935 til 197 BRT, 99 NRT, 197 DWt. (ID=3481) p.37: Data.
Tidligste år
 
1933 Seneste år
 
1942

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1902 - 1910 c. HERTHA NPBM B. til P. Larsson, Thorskog, som HERTHA. Indfl. 1904-09-21 R. til Frem D/S A/S, København, uden næ.
1910 c. - 1942 OGNA (No.) - Solgt senere,(mellem 1910-1930) til Indherreds D/S A/B og næ. til OGNA.
1931 - 1933 CARLI A. NJSL / OYBI Indfl. 1931-09-25 A. til Partrederi i København ved kaptajn R.L. Albertsen, og næ. til CARLI A., hjs. Hammerhavnen.
1933 - 1942 NJSL / OYBI Indfl. 1931-09-25 A. til Partrederi i København ved kaptajn R.L. Albertsen, og næ. til CARLI A., hjs. Hammerhavnen. Næ. 1933-01-13 A. til CARLI.
1942 - 1944 MARY LASS OYBI Solgt 1942-05-05 A. til Rederiet Mary Lass I/S, København, og næ. til MARY LASS.