Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVDK Sam-kode - Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 1395 / 1520 NRT 1254 DW 2200 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 5618381
Byg.år 1894 Værft Skibsværft A. Dubigeon. Afleveret 1894-10-00. Byg.by Nantes Byg.land Frankrig
Dimension 246,7 x 36,2 x 20,9 feet (hovedd.) Maskine Sejl. Barkrigning.
TeknikMat. jern, 1 dæk, 3 master.
Person-infoKaptajn H.N. Pedersen, 1916 dec. til 1917 til forliset.
Reg.by Nykøbing F. Reg.land Danmark Omdøbt fra FRANCIS HAGERUP (No.) ex JULES VERNE (Fr.) Omdøbt til -
Rederi B. til R. Guillon & R. Fleury, Nantes, som JULES VERNE (JTVK). Solgt efter 1910 til Francis Hagerup A/S, Tønsberg, og næ. til FRANCIS HAGERUP (KCEB). Indfl. 1916-10-17 R. til Nielsen Rederi-A/S, Nykøbing F., og næ. til CONSUL N. NIELSEN. Rederi
før - efter
Forlist 1917-05-29 på rejse fra Buenos Aires til København. Skudt i sænk fra tysk ubåd.
ReferencerF1. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.541. (Flg.) 1916. (Krigsforlis 1914-1918) nr.157: Skudt i sænk af ubåd mærket nr. 66. Besætningen kom i egne både væk fra skibet under beskydning, 1 mand såret af sprængstykker. Ubåd reagerede ikke på anmodning om forbindsstoffer. Forlisposition ca. 59.50 N og 009.30 V. Bådene satte med sejl kurs mod land og blev 2 timer senere mødt af anden tysk ubåd, der overlod dem forbindsstoffer og gav kursen mod land. Dagen efter om eftermiddagen fik de landkending og tog land ved Chumpean Head Fyr, der telefonerede til Stornoway for assistance. (Mir.) Den angribende ubåd var U-69.
Tidligste år
 
1894 Seneste år
 
1917