Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSBJ Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert Brugstype LST
BRT 109 NRT 90 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1903 Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Byg.by Arensburg / Arildsborg Byg.land Tyskland / Sverige
Dimension Sybde i last 8,3 feet (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg og fyr. 1 dæk, 2 master.
Person-infoKaptajn J. Jørgensen, 1914-1915. Kaptajn Christian Peter Westh, 1916 til forliset.
Reg.by Marstal / Gilleleje Reg.land Danmark Omdøbt fra SULEV (Sv.) Omdøbt til -
Rederi Ejer 1915 Hans Petersen Marstal. Solgt 1916-06-00 til direktør Brüel, Hillerød, hjs. Gilleleje, uden næ. Rederi
før - efter
Forlist 1916-12-19 på rejse fra Frederiksværk til West Hartlepool ved afbrænding foretaget af tysk ubåd.
ReferencerF1. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) minus. (Flg.) 1915. (Krigsforlis 1914-1918) nr.80. Besætningen blev ved forliset på position 56 N og 002 W eller ca. 130 sm ENE for West Hartlepool taget om bord i tyskkapret S/S BRETLAND. Efter 8 dage blev besætningen på 5 mand landsat fra skibet i Cuxhaven 1916-12-27. Dagen efter blev de sendt via Hamburg over grænsen til Danmark. (F. Holm-P.: Ærø) p.17 + 119. (JM) Byggested afviger i Holm-P. og Flg.
Tidligste år
 
1903 Seneste år
 
1916