ID-nummer | 13759 |
Skibsnavn | FRITS EMIL |
Kend.bogstav. | NSMJ |
Sam-kode | SAM-1868 |
Rig-Maskine | Skonnert |
Brugstype | LST |
BRT | 194 |
NRT | 169 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1880 |
Værft | Skibsbygmester C. Krarup (eller S. Krarup).. |
Byg.by | Kerteminde |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Dybde i last 12,3 feet (kend.) |
Maskine | Sejl. Skonnertrigning. |
Teknik | Mat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. |
Person-info | Kaptajn N. Nielsen, 1916. Kaptajn J.B. Jørgensen, 1916 til forliset. |
Reg.by | Svendborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | SKAGABY |
Omdøbt til | - |
Rederi | Solgt 1883 til H.F. Mohr og partnere, København, og næ. til FRITS EMIL. Solgt 1900 til Partrederi i skibsreder R.S. Hansen, Thurø. |
Rederi før - efter | Omtaklet 1904 til skonnert. Forlist 1916-10-19 på rejse fra Kristiansand til West Hartlepool i Nordsøen på Store Fiskebanke, hvor tysk ubåd stoppede skibet og afbrændte det. |
Referencer | F1. ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.307. (Flg.) 1916. (Krigsforlis 1914-1918) nr.49. Forlisposition ca. 130 sm. fra Lindesnæs. Mandskabet gik i båden og blev snart efter taget op af svensk S/S REGINA. Dagen efter overførtes mandskabet til anden svensk S/S LUDVIG PAYRON af Stockholm, og blev landsat 1916-10-23 i Helsingør. |
Tidligste år | 1880 |
Seneste år | 1916 |