Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NJDB Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1569 NRT 982 DW 2200 + 250 Klstr. -
BT - NT - IMO 1097400 Byg.nr. 0068
Byg.år 1890 Værft Irvine & Co., Harbour Dock Co. Afløb 1890-07-03. Afleveret 1890-08-11. Byg.by West Hartlepool Byg.land England
Dimension 249,5 x 35,1 x 16,4 / 19,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 134 nHK, 600 iHK, triple expansion type fra Westgarth, English & Co., Middlesbrough. 1 kedel.
Teknik2 dæk, welldæk type med løftet agterdæk, 2 master.
Person-infoKaptajn R. Andersen, 1916 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra SUNSHINE (UK) Omdøbt til -
Rederi B. til John Wood & Co., West Hartlepool, som SUNSHINE. Solgt 1894 til Scottish Oceanic Steam Ship Co., Leith, uden næ. Indfl. 1897-06-29 R. til D/S af 1896 A/S, København, og næ. til GULDBORG. Rederi
før - efter
Forlist 1916-10-20 på rejse fra Narvik til Middlesbrough. Sænket i Nordsøen med torpedo fra tysk ubåd UB-35.
ReferencerF1. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.417: Besætningen varskoet før ubåden affyrede torpedo. Alle kom i bådene og blev optaget af svenske S/S EDDA af Göteborg. Landsat fra EDDA i egne både ud for Kalundborg og ankom samme sted 1916-10-22. (Krigsforlis 1914-1918) nr.51: Forlisposition 57.20 N og 003.23 E. (Mir.)
Tidligste år
 
1890 Seneste år
 
1916