Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQSL Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 786 NRT 443 DW 1135 + 65 Klstr. -
BT - NT - IMO 5603106 Byg.nr. 0069
Byg.år 1908 Værft Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft. Afløb 1908-03-18. Afleveret 1908-04-24. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 211,2 x 30,7 x 13,1 / 16,2 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 79 nHK, 440 iHK, triple expansion type fra værftet.
TeknikFart 9 knob. 1 dæk, 2 master.
Person-infoKaptajn M. Skou, 1916 til forliset.
Reg.by Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Vesterhavet D/S A/S, Esbjerg. Rederi
før - efter
Forlist 1916-12-11 på rejse fra Gandia til London i Kanalen med bomber anbragt om bord fra tysk ubåd, UC-18. Forlisposition 50.23 N og 001.34 W.
ReferencerF1. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.153. (Mir.) (Krigsforlis 1914-1918) nr.75. Besætningen gik i bådene og blev efter 3½ time optaget af S/S ANNA MÆRSK. Forlisposition 15 sm fra St. Cathrine Point i pejling NNO. ANNA MÆRSK sejlede til reden ved Dartmouth og redningsbådene søsattes igen og besætningen roede i land.
Tidligste år
 
1908 Seneste år
 
1916