ID-nummer | 13771 |
Skibsnavn | INGER |
Kend.bogstav. | NQSL |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 786 / 785,79 |
NRT | 443 / 442,93 |
DW | 1135 + 65 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5603106 |
Byg.nr. | 0069 |
Byg.år | 1908 |
Værft | Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft. Afløb 1908-03-18. Afleveret 1908-04-24. Registreret 1908-04-24. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 211,2 x 30,7 x 13,1 / 16,2 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 79 nHK, 440 iHK, triple expansion type fra værftet. |
Teknik | Fart 9 knob. 1 dæk, 2 master. |
Person-info | Kaptajn M. Skou, 1916 til forliset. |
Reg.by | Esbjerg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Vesterhavet D/S A/S, Esbjerg. |
Rederi før - efter | Forlist 1916-12-11 på rejse fra Gandia til London i Kanalen med bomber anbragt om bord fra tysk ubåd, UC-18. Forlisposition 50.23 N og 001.34 W. |
Referencer | F1. ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.153. (Mir.) (Krigsforlis 1914-1918) nr.75. Besætningen gik i bådene og blev efter 3½ time optaget af S/S ANNA MÆRSK. Forlisposition 15 sm fra St. Cathrine Point i pejling NNO. ANNA MÆRSK sejlede til reden ved Dartmouth og redningsbådene søsattes igen og besætningen roede i land. |
Tidligste år | 1908 |
Seneste år | 1916 |