Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRDQ Sam-kode - Rig-Maskine Bramsejlsskonnert 3-m. Brugstype LST
BRT 174 NRT 149 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0027
Byg.år 1909 Værft Skibsbygmester Niels Peter Petersen, Gambøt. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension DYbde i last 11,2 feet (kend.) Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning 3-m.
TeknikMat. kravel af eg og fyr. 1 dæk, 3 master.
Person-infoKaptajn Peter Laurits Hansen, 1909 til 1916 til forliset. Besætning i alt 6 mand.
Reg.by Thurø Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til og stadig ejet 1916 af Partrederi med BR. hos rederiet J.P. Hansen, Thurø. Rederi
før - efter
Forlist 1916-10-20 på rejse fra Drammen til Leith med træ. Opbrændt i Nordsøen af besætningen fra tysk ubåd.
ReferencerF1. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Flg.) 1911. (Krigsforlis 1914-1918) nr.50. Forlisposition ca. 57.13 N og 002.47 E. Besætningen beordret i storbåden og jollen ved afbrændingen ved 04-tden. Taget på slæb af ubåden til 11½, hvor besætningen blev optaget af svensk S/S EDDA af Göteborg, mens ubåden torpederede S/S GULDBORG af København, hvis besætning også blev optaget af EDDA. Alle skibbrudne blev landsat i Assens. (ID=3486) p.82ff: Kaptajnens erindring om forliset. Foto af skibet ed sejlføring p.83.
Tidligste år
 
1909 Seneste år
 
1916