Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFBW Sam-kode - Rig-Maskine Bramsejlsskonnert 2-m. Brugstype LST
BRT 145,03 NRT 126 / 124,09 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0009
Byg.år 1892 Værft Skibsbygmester Niels Peter Petersen, Gambøt. Bilbrev 1892-04-16. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension Dybde i last 10,5 feet (kend.) 93,3 x 21,2 x 10,2 feet (hovedd.) Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Afrundet spejl, bov med krølle.
Person-infoKaptajn Julis Larsen, 1892 og endnu 1911. Kaptajn P.C. Jørgensen, 1918 til forliset.
Reg.by Svendborg / Fredericia Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi i Svendborg med BR. hos skibsbygmester N.P. Petersen med 1/24-part. Ejer 1911 skibsreder C.V. Petersen, Svendborg. Ejer 1918 Rederiet Høvding A/S, Fredericia, med KR. hos H. Trondhjem. Rederi
før - efter
Forlist 1918-08-03 på rejse fra Ørebæk på Island til Skagen i ballast. Stoppet af tysk ubåd, beordret fra borde, skibet sænket med kanonild.
ReferencerF1. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Flg.) 1911. (Fred.) ikke optaget. (Rosendahl-2) p.81. (Skibsforlis 1914-1918) nr.249: Forlisposition ca. 60.35 N og 003.41 E. Besætningen beordret i redningsbåden og efter skibets sænkning taget på slæb af ubåden, senere taget om bord i ubåden, men ca. 25 sm fra norske kyst beordret fra borde og sejlede derefter i egen båd til land, som nåedes efter 23 timers roning i stille vejr. Ankom Heggholmen og næste morgen af norsk orlogsfartøj ført til Bergen. (StD-1) p.252 ill. (StD-3) p.361. (ID=3486) p.270: Data. (Fred.manus.) Data overført til basen.
Tidligste år
 
1892 Seneste år
 
1918