Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVCL Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert Brugstype LST
BRT 163,98 / 159,77 / 158 NRT 136 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1877 Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Byg.by Heiligenhafen Byg.land Tyskland
Dimension 90,8 x 20,9 x 11,0 feet (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Platgattet, glat stævn.
Person-infoKaptajn Peder Albertsen, Marstal (efter 1882). Kaptajn C. Andersen, 1913. Kaptajn A.A. Hansen, fra 1915-05-00 til forliset.
Reg.by Ærøskøbing / Troense Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Indfl. 1884-02-26, skødedato, fra Heiligenhafen til partsrederi i Marstal, med BR. hos skibsreder Jens Albertsen, Ærøskøbing. Solgt 1894 til Partrederi i Troense ved Jørgen Nielsen, hjs. Svendborg. Rederi
før - efter
Efter 1895 disponeret af H.A. Hansen, Thurø. Forlist 1915-08-15 på rejse fra Falkenberg til Granton ved opbrænding udørt af mandskab fra tysk ubåd nr. 17 på position 40 sm E for Kinneard Head, Skotland.
ReferencerF1. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.139. Omb. 1892 og ommålt. (ID=3486) p.276: Data. Ved et havari i 1910-10-00 ved Luleå på rejse til Stettin tog skibet en overhaling, hvorved fokkemasten brækkede ved godset og fortoppen styrtede ned og kvæstede styrmand og letmatros, der begge senere døde af skaderne. Skibet returnerede til Luleå for rep., før rejsen fortsattes. (Skibsforlis 1914-1918) nr.23. Ved forliset 1915-08-15 blev besætningen taget op af ubåden og efter 6 timer blev de skibbrudne overført til svensk S/S GÖTALAND af Göteborg, som var tysk prise. 2 dage senere blev de landsat på øen Sild. (Fred.manus.) Data overført til basen.
Tidligste år
 
1877 Seneste år
 
1915