Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Sejlskib Brugstype LST
BRT - NRT - DW - Klstr. 100 / 114
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1809 Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Byg.by - Byg.land USA
Dimension - Maskine Sejl. Sejlskibsrigning type ukendt.
TeknikMat. kravel af træ.
Person-infoKaptajn Jens Rinke Bøysen, 1816-1819. Besætning 13 mand. Kaptajn Rivert Jansen Bakker, 1828-1829, 1831-1833.
Reg.by København / Helsingør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Indfl. 1816 til rederiet Good & Reinals / Gut & Renild / konsul Reinals, København. Solgt 1819. Ejer ikke opgivet 1828. Ejer 1829, 1831-1833 var konsul Belfour Ellah Reinals & Co. Rederi
før - efter
Hjs. 1833 Helsingør. Skøde 1811-04-03 til Oluf Christensen & Sønner, Ålborg. Skøde dateret Ålborg 1811-04-04 til C.M. Flyvborg, Helsingborg. Skøde Helsingborg 1816-04-29 til Belfour Ellah Rainals & Co., Helsingør. Skøde Helsingør 1823-09-25 til Fr. Møller, Kalundborg. Reder 1830 Thomas Ellah.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(ELI) Flere kartotekskort, data indført her. Tonnage 114 kls. fra 1831. Rejse 1816-11-06 til Norfolk, Vestindien og v.e.o. Kondemnationsattest Kbh. 1810-11-13. Målebrev Kbh. 1816-10-29. Rejse 1823-10-07 fra Rostock til Lissabon og v.e.o. Rejse 1825-06-27 til Lissabon og v.e.o. Rejse 1827-06-13 til Malaga og videre. Rejse 1828-09-01 fra Viborg Finland til Barcelona og videre. Rejse 1830-08-13 til Cadiz og videre. (St.A.Kbh.Skibslister) 1816ff: Rejse 1816-11-13 til Nordamerika. Hjemkomst 1817. Rejse 1818-06-08 / 1818-10-23 til Riga og v.e.o. Anløb Bordeaux og kom hjem 1819-12-00. Ikke i fart 1820.
Tidligste år
 
1809 Seneste år
 
1834