Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQJC Sam-kode SAM-1281 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1411 / 1551 NRT 878 / 954 DW 2065 + 285 Klstr. -
BT - NT - IMO 5602954 Byg.nr. 0468
Byg.år 1907 Værft Howaldtswerke AG. Afløb 1907-04-24. Afleveret 1907-07-06. Byg.by Kiel Byg.land Tyskland
Dimension 241,2 x 36,1 x 16,5 / 19,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 130 nHK, 650 iHK, triple expansion type fra værftet. 2 kedler.
TeknikFart 8,5 knob. 2 dæk, welldæk type, 2 master 4 luger.
Person-infoKaptajn R.B. Larsen, 1918 indtil forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra OTTO RUD Omdøbt til -
Rederi Solgt 1909-11-24 R. til Dannebrog D/S A/S, København, og næ. 1909-12-08 R. til RANDELSBORG. Rederi
før - efter
Forlist 1918-03-09 på rejse fra København til Methil. Sænket med kanonild fra tysk ubåd UB-37.
ReferencerF1. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.279. (Mir.) (Krigsforlis 1914-1918) nr.229. Forlisposition 57.52 N og 008.52 E. Besætningen bjærget i egne både ind til Norges sydkyst ved Kristiansand dagen efter forliset.
Tidligste år
 
1909 Seneste år
 
1918

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1907 - 1909 OTTO RUD NQJC B. til Dansk D/S A/S, København, med KR. hos W. Andersen & Co.
1909 - 1918 NQJC Solgt 1909-11-24 R. til Dannebrog D/S A/S, København, og næ. 1909-12-08 R. til RANDELSBORG.