Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQFR Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1592 NRT 955 DW 2515 + 145 Klstr. -
BT - NT - IMO 5602065 Byg.nr. 0093
Byg.år 1903 Værft Craig, Taylor & Co. Afløb 1903-04-11. Afleveret 1903-06-08. Byg.by Stockton Byg.land England
Dimension 260,0 x 38,2 x 17,9 / 21,1 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 167 nHK, 870 iHK, triple expansion maskine fra North-Eastern Marine Eng. Co., Wallsend. 2 kedler.
TeknikFart 10,5 knob. Mat. stål, 1 dæk, 2 master.
Person-infoKaptajn H. Christian Palm, 1916 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra HENRY (Holl.) Omdøbt til -
Rederi B. til Stoomvaart Mij. Terneuzen, som HENRY. Indfl. 1907-05-14 R. til Dannebrog D/S A/S, København, og næ. til STJERNEBORG. Rederi
før - efter
Forlist 1916-04-05 på rejse fra Dunston til Bagnoli med kul. Sænket med kanonild af tysk ubåd i nærheden af Sardinien.
ReferencerF1. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.478. (Mir.) (Krigsforlis 1914-1918) nr.32. Ved forliset kom besætningen i de to redningsbåde og satte kurs mod Sardinien. Samme aften nåede de til havnen i Cagliari.
Tidligste år
 
1903 Seneste år
 
1916