ID-nummer | 13860 |
Skibsnavn | THORALF |
Kend.bogstav. | NVDR |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Bark |
Brugstype | LST |
BRT | 586 |
NRT | 536 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1897 |
Værft | Skibsbygmester J.J. Vig. |
Byg.by | Grimstad |
Byg.land | Norge |
Dimension | 151,4 x 31,6 x 16,3 feet (LR.) |
Maskine | Sejl. Barkrigning. |
Teknik | Mat. kravel af fyr. 1 dæk, 3 master. |
Person-info | Kaptajn Simon Peter Andersen af Thurø, 1918 til forliset. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | THORALF (No.) ex SAG (No.) |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Hans Tveten, Grimstad, som ALF (JBPN). Solgt 1902 til Bark Dag's Rederi, Grimstad. Solgt 1909 til Thoralf af 1909 A/S, Arendal, og næ. til THORALF. Indfl. 1916-11-04 til Sejlskibsselskabet Bark Thoralf A/S, København. |
Rederi før - efter | Forlist 1918-05-08 på rejse fra Black River, Jamaica, til Fleetwood med træ. Sænket i St. Georgekanalen ca. 20 sm SE for Counigbeg fyrskib med bomber anbragt af mandskab fra tysk ubåd formodentlig nr. 2 Helgoland. |
Referencer | F1. ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.485. (Skibsforlis 1914-1918) nr.234. Ved forliset gik besætningen i egne både og roede mod land. Efter at have roet de ca. 20 sm var de skibbrudne tæt på fyrskibet, der afgav signal til passerende damper om at optage de skibbrudne, og næste dag blev de landsat i Queenstown. |
Tidligste år | 1896 |
Seneste år | 1918 |