Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQHW Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert Brugstype LST
BRT 152,09 NRT 131,78 / 134 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0040
Byg.år 1876 Værft Skibsbygmester Peter Troensegaard, Øxenbjerg. Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 96,2 x 21,4 x 11,1 fod (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning. Bramsejlsskonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg. 1 dæk, 2 master.
Person-infoKaptajn A.P. Pedersen, 1917 til forliset.
Reg.by Svendborg / Rudkøbing Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi i Svendborg ved BR. Niels Jensen. Fra 1894-01-01 i nyt partrederi ved BR. kaptajn F.W. Rasmussen, Thurø. Ejer 1916-01-12 C.E. Christensen i A/S Sejlskibsselskabet Union, Rudkøbing. Rederi
før - efter
Forlist 1917-04-12 på rejse fra West Hartlepool til Århus med kul. Sænket i Nordsøen af tysk ubåd med bomber anbragt om bord.
ReferencerF1. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.504. (Krigsforlis 1914-1918) nr.115. Ved forliset gik besætningen i egen båd og efter ca. 4 timer blev de skibbrudne optaget af norsk S/S HAV af Bergen og senere landsat i Middlesbrough. (StD-1) p.161: Foto af skibet i havn med sejl til tørre, røjlstangen nedtaget. (StD-3) p.396. (ID=3486) p.333: Data. + p.332 S/h foto af skibet i Svendborg, tørrer sejll, set mod bb. side. (ID=3489) p.137: Data.
Tidligste år
 
1876 Seneste år
 
1917