ID-nummer | 13866 |
Skibsnavn | VONIN |
Kend.bogstav. | NRGV |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Skonnert |
Brugstype | LST |
BRT | 104 |
NRT | 87 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1893 |
Værft | Skibsbygmester ikke fremfundet. |
Byg.by | Helsingborg |
Byg.land | Sverige |
Dimension | Dybde i last 9,2 feet (kend.). |
Maskine | Sejl. Skonnertrigning. |
Teknik | Mat. stål, 1 dæk, 2 master. |
Person-info | Kaptajn P.M. Hansen, 1917 til forliset. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | Ejer 1917 skibsreder J.R.B. Lefolii, København. |
Rederi før - efter | Forlist 1917-06-26 på rejse fra Troon til Ørebak med kul. Afbrændt i Atlanterhavet med kanonild fra tysk ubåd. |
Referencer | F1. ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Flg.) 1917. (Krigsforlis 1914-1918) nr.174. Forlisposition ca. 56.53 N og 010.20 W. Ved forliset gik besætningen i skibets redningsbåd. De skibbrudne blev efter ca. 12 timer i båden omkring midnat taget op af engelsk krydser BUTTERCUP. Landsat 30. juni i Loch Swilly i Irland og rejste derfra til Londonderry. |
Tidligste år | 1893 |
Seneste år | 1917 |