Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTWL Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2157 NRT 1343 DW 3315 + 185 Klstr. -
BT - NT - IMO 5603136 Byg.nr. 0064
Byg.år 1908 Værft Fevigs Jernskibsbyggeri, Fevig. Afløb 1908-04-15. Afleveret 1908-07-00. Byg.by Fevig Byg.land Norge
Dimension 290,0 x 42,0 x 19,3 / 23,0 feet (kend.) Maskine Dampmaskine, 234 nHK, 1216 iHK, triple expansion maskine fra Richardsons Westgarth & Co., Middlesbrough. 2 kedler.
TeknikMat. stål, 1 dæk, 2 master.
Person-infoKaptajn Dam Larsen, 1917 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra RISHOLM (No.) ex MATHILDE (No.) Omdøbt til -
Rederi B. til Mathilde A/S, Tønsberg. Solgt 1915-03-00 til Klosters Rederi A/S, Stavanger, uden næ. Solgt 1915-09-00 til Skibs-A/S Grimstad, Grimstad, og næ. til RISHOLM. Indfl. 1916-07-10 R. til Dannebrog D/S A/S, København, og næ. til VORDINGBORG. Rederi
før - efter
Forlist 1917-07-11 på rejse fra Cardiff til Huelva med kul. Skibet blev sænket med bomber anbragt af mandskab fra tysk ubåd, UC-77, på position 48.52 N og 005.16 W.
ReferencerF1. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.364. (Mir.) (Krigsforlis 1914-1918) nr.182. Ved forliset gik mandskabet i redningsbådene. Efter 12 timer i båden nåede de skibbrudne til Ushant, hvor de tog land. De blev med fransk patruljebåd sejlet til fastlandet til Brest.
Tidligste år
 
1908 Seneste år
 
1917