Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert Brugstype KAPER
BRT - NRT - DW - Klstr. 3,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1809 før Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Byg.by - Byg.land -
Dimension Dimensioner ikke fremfundet. Maskine Sejl. Skonnertrigning.
TeknikMat. kravel af træ. 2 master, 1 dæk. 4 kanoner.
Person-infoBesætning 22 mand. Kaptajn Andreas Philip Schrader, 1809. Kaptajn Niels Hansen Enge, 1809. Kaptajn Anders Gay Larsen Dahm, 1810. Kaptajn Niels Hansen Enge, 1810.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Reder 1809 kaptajn P.F. Behr, København, og endnu ejer 1810. Rederi
før - efter
Forlist (antages) 1810-10-00 og vraget med noget inventar solgt ved auktion på Børsen 1811-01-28.
ReferencerGrove. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Grove) Kaperbrev 1809-05-08 for kaptajn Andreas Philip Schrader. Kaperbrev 1809-06-06 for kaptajn Niels Hansen Enge. Dom 1809-07-10 for prise, Mecklenburg, LOUISE, kaptajn Nordstöm. Afvist 1809-11-05. Dom 1809-08-05 i Nakskov, prise Hannover, DIE DREY BRÜDER, kaptajn Eilmer de Jaeger. Stadfæstet. Dom 1810-06-08 i Kbh. for USA skibet LIVE OAK, kaptajn Yarrel. Frifundet 1810-09-18. Kaperbrev 1810-04-16 for kaptajn Anders Gay Larsen Dahm. Dom 1810-07-07 for prise hollandsk DE VROUW NIESSINE, kaptajn Smith. Frifundet 1810-11-04. Dom 1810-07-17 for prise Preussen CATHARINE, kaptajn Kruse. Stadfæstet. Kaperbrev 1810-07-28 for kaptajn Niels Hansen Enge. Ingen domme. (Kay Larsen: Kaper) p.63: Yderligere data om priser og deres opbringning.
Tidligste år
 
1809 Seneste år
 
1811