ID-nummer | 14074 |
Skibsnavn | BALTASARA / BALTHASARA |
Kend.bogstav. | NJFR |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Bark |
Brugstype | LST |
BRT | 302,40 |
NRT | 290 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1840 |
Værft | Skibsbygmester ikke fremfundet. Intet bilbrev. |
Byg.by | Bristol |
Byg.land | England |
Dimension | 95,2 x 22,3 x 16,9 fod (kend.) |
Maskine | Sejl. Barkrigning. |
Teknik | Mat. kravel af eg, kobberforhudet, 1 dæk, 3 master, fladt spejl, kvindelig galion. |
Person-info | Kaptajn Jens Kjær, København. Kaptajn J. Riber, 1871. Kaptajn Brandt, 1872. |
Reg.by | Dragør |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | Ejer 1868 Charles Gumm, London. Indfl. 1871 fra Bremerhaven. Solgt 1871-06-00 A. til kaptajn H.P. Riber, Dragør. |
Rederi før - efter | Forlist 1873-03-08 på rejse fra Newcastle til København med kul i Nordsøen. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.manus.) Interimcertifikat Dragør 1872-07-20 på 294 NRT, kaptajn J. Riber. (Dragoer) p.111: Data. Bjærgede 1872-06-00 på rejse fra Aux Cays til Falmouth besætningen fra en synkende skonnert ALEDATOS og landsatte folkene i Falmouth. (Rosendahl-2) p.188: Sprang læk i Nordsøen under storm. Riggen kappet, og pumperne anvendt 3 døgn, skibet måtte forlades, mandskabet gik i redningsbåden. Norsk bark bjærgede kaptajn og 1 mand, mens 6 mand omkom, da båden kæntrede, da den kom ind under skibets hæk. |
Tidligste år | 1840 |
Seneste år | 1873 |