Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NJFR Sam-kode - Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 302,40 NRT 290 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1840 Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Intet bilbrev. Byg.by Bristol Byg.land England
Dimension 95,2 x 22,3 x 16,9 fod (kend.) Maskine Sejl. Barkrigning.
TeknikMat. kravel af eg, kobberforhudet, 1 dæk, 3 master, fladt spejl, kvindelig galion.
Person-infoKaptajn Jens Kjær, København. Kaptajn J. Riber, 1871. Kaptajn Brandt, 1872.
Reg.by Dragør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Ejer 1868 Charles Gumm, London. Indfl. 1871 fra Bremerhaven. Solgt 1871-06-00 A. til kaptajn H.P. Riber, Dragør. Rederi
før - efter
Forlist 1873-03-08 på rejse fra Newcastle til København med kul i Nordsøen.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.manus.) Interimcertifikat Dragør 1872-07-20 på 294 NRT, kaptajn J. Riber. (Dragoer) p.111: Data. Bjærgede 1872-06-00 på rejse fra Aux Cays til Falmouth besætningen fra en synkende skonnert ALEDATOS og landsatte folkene i Falmouth. (Rosendahl-2) p.188: Sprang læk i Nordsøen under storm. Riggen kappet, og pumperne anvendt 3 døgn, skibet måtte forlades, mandskabet gik i redningsbåden. Norsk bark bjærgede kaptajn og 1 mand, mens 6 mand omkom, da båden kæntrede, da den kom ind under skibets hæk.
Tidligste år
 
1840 Seneste år
 
1873